Download het gratis e-book en ontdek of mPOS past bij jouw onderneming
100% Spamvrij, wij spammen nooit!
Het mobiele betalingssysteem Sum up is een interessante mogelijkheid om waar dan ook betalingen te ontvangen en uit te voeren. Als je gebruik wil maken van deze dienst kan je de kaartlezer aanvragen. Bij Sum up worden geen maandelijkse of vaste kosten gerekend. Met andere woorden: maak je geen gebruik van het mobiele betalingssysteem, dan hoef je ook geen kosten te betalen.
Het spreekt voor zich dat het Sum up mobiele betalingssysteem niet helemaal gratis is. Als je een transacties uitvoert met dit systeem, moet je rekening houden met een kostprijs van 1.95% per transactie. Het belangrijkste voordeel schuilt in het feit dat er alleen kosten worden gerekend wanneer je daadwerkelijk transacties uitvoert.
Voordelen
Nadelen
Tarief per transactie | 1,5 % - 2,75 % |
Maandelijke kosten | Geen |
Prijs kaartlezer | € 39,00 |
Uitbetalingstermijn | 2 - 3 dagen |
Bluetooth | Nee |
GPS | Nee |
Kabel | Nee |
Ondersteund Visa | Nee |
Ondersteund V Pay | Nee |
Ondersteund Visa electron | Nee |
Ondersteund MasterCard | Nee |
Ondersteund Maestro | Nee |
Ondersteund American Express | Nee |
Minimale Android versie | 4.4 |
Minimale iOS versie | 7.0 |
Telefonisch support | Ja |
Deel jouw ervaring over Sum up
Gemiddelde: 2/5
december 13, 2019
Toch een nadeel gevonden:
Jammer dat Sumup niet voor iedereen is. Sumup ‘ondersteund’ bijna 80 bedrijfssoorten niet. Van kerk tot poszegelhandelaar. Dit wordt ingegeven door de creditcardmaatschappijen. Dus voordat u overweegt om met Sumup in zee te gaan,even checken of uw bedrijfssoort wel ondersteund wordt,dat kan u tijd en geld besparen.
https://help.sumup.com/hc/nl/articles/115008338707-Niet-ondersteunde-bedrijfssoorten
mei 8, 2019
Sumup leek perfect.. maar mensen wat een zooi.
Ontzettend varieerend wanneer je betalingen ontvangt, soms gerust een week terwijl ik de instellingen op dagelijks uitbetalen heb staan. Op mijn afschriften bij ING is geen koek meer te maken van de betalingen via Sumup.
Vervolgens probeer ik bij SumUp op de site in te loggen en duidelijkheid te krijgen, maar ineens gaat het overzicht niet verder terug dan ongeveer 1,5 maand geleden.
Ik probeer op meerdere manieren contact te vinden, eerst via de chat.
Daar vroeg ene Nadine of ik als ik het overzicht download ik wel alles krijg.
Ik gedaan, en gezegd dat ook daarbij het lijkt alsof er geen gegevens meer zijn van voor 1,5 maand geleden. Ik kreeg geen reactie meer op de chat.. na een half uur geen reacties meer terug te krijgen heb ik de chat maar af gesloten om een nieuwe chat te starten.
Er werd geen nieuwe chat verbinding gemaakt (gewoon woensdagmiddag rond 3 uur)
Dan maar bellen..
Tot 2x toe 15 min voor niks aan de telefoon gezeten. Er word niet opgenomen, geen bericht met of er wachtende zijn of wat dan ook..
Nu maar een bericht gestuurd via Facebook…
Ik wacht nu paar uur later nogsteeds op antwoord…Ik heb nogsteeds hetzelfde probleem.
april 18, 2019
vandaag contact gehad met sumup over transactie tarief van 1.9 %, ik betaal als vaste klant 2.75% en het blijkt dat er niet aan bestaande klanten wordt gecommuniceerd dat het tarief een vast tarief van 1.9% is geworden en dat je dit kan laten aanpassen Ik betaal dus gewoon 0.85% meer dan een ander en als je niet op de hoogte bent blijf je dit betalen. Schande dat er zo met de klanten wordt omgegaan.
februari 20, 2019
binnen de vooropgestelde termijn van 30 dagen stuurde ik de pin automaat terug. Deze voldeed niet aan de verwachtingen (korte werktijd en te lang vooraleer het geld op de rekening komt).
Na één maand nog steeds mijn terugbetaling niet ontvangen. De klantendienst van Sumup zijn een bende onbekwamen. Houden je maar wat aan het lijntje. Ze zeggen dat mijn geld werd terugbetaald, na één week nog niets op de rekening. NOOIT meer SUMUP
oktober 11, 2018
Mijn vrouw is zzp-er. Zangeres, zangdocent en auteur.
Aanschaf geen probleem. Gebruik prima. Echter kent deze firma het verschil niet tussen eenmanszaak en een instelling. Daarmee overtreden zij de grondwet en beroepen zich op hun voorwaarden? Grondwet is grondwet Sumup.
Gelukkig met izettle. Die maakt geen onderscheid ?
Sumup is bye bye. Wij doen er geen zaken mee. Schande! ?
oktober 10, 2018
SUMUP NIET BETROUWBAAR
Afgelopen zondag transactie van €200,- goedgekeurd .10 min later alsnog geannuleerd .klant weg, geld weg .SUMUP is zich van geen kwaad bewust ,kan niet apparaat is betrouwbaar ,kan niet mee gefraudeerd worden ,wordt doodleuk gezegd .dat de verbinding verbroken was .je kun je er maar makkelijk mee afmaken .ik weet niet wat voor technische mensen daar werken .voor mijn zijn ze a technische .of het is een mooi afschuifsysteem ,en wie is er weer gedupeerd .wij of €200.- euro niets is .
Brocant
september 5, 2018
Wij gebruiken hem nu een jaar en hebben nooit problemen gehad. 1x was er een storing maar die was snel opgelost. Ik zie veel staan over duur en hoge kosten en slechte uitbetaling maar daar hebben wij nog geen last van gehad. En wat is duur….. als ik de sumup niet had gehad liepen wij inkomsten mis. Dat is wel heel duidelijk gebleken. Sinds wij sumup hebben gaat de verkoop makkelijker en wordt er meer verkocht. Zelfs met creditcards is betalen geen enkel probleem. De kosten zijn voor ons te verwaarlozen. Maar wij hebben dan ook niet mega veel transacties op een dag. Wij zijn vol lof en raden het dan ook een iedere klein ondernemer aan. Ik kan niet spreken voor grote ondernemers daar zal hij inderdaad gezien de vele transacties niet geschikt voor zijn. Maar voor kleine ondernemers met niet abnormale hoge aantal transacties, ideaal!!!
augustus 19, 2018
sumup kastje werkt perfect en probleemloos maar let op; betalingen blijven lang weg en de transactie kosten zijn echt belachelijk duur.
beter op zoek naar iets anders.
juni 16, 2018
Ik vind SumUp top alleen jammer van te laat uitbetalen maar dat komt door de bank die ze hebben duitsbank.bedankt SumUp
mei 30, 2018
Prutsers..
Overgekomen van payleven. Leek allemaal goed en service was oké.. maar nu steeds vaker geen wekelijkse uitbetaling en idd altijd een smoes.. ligt nooit aan Sumup.
Ben er klaar mee. Haal mezelf wel een andere pin van een andere aanbieder.
mei 22, 2018
Ik kreeg een foutmelding system tamered via helpdesk gevraagt wate er aan de hand was antwoord hij is kapot vraag is dat normaal de eerste keer uit de doos en dan kapot daarna geen chat meer ik ben er nu al klaar mee.
mei 14, 2018
Krijg vervelend bericht bij het openen van de app. Ondanks dat ik al mijn gegevens zoals kopie kvk. Bank gegevens , willen zei mijn visite kaart, facebook en website dit vanwege dat mijn account geverifieerd moet worden..Ja en dat kan met een visite kaart en een Facebook account. Mail wisseling met het bedrijf lost niks op.
mei 14, 2018
Werkt uitstekend, geen gedoe met printers, handig van formaat. Ik ben fan en mijn klanten ook!
april 5, 2018
Regelmatig mislukken transacties bij sumup. Deze bedragen worden vervolgens van de rekening gehaald van je klanten waardoor je niet kan zeggen dat de transactie is mislukt. Sumup vergoed deze mislukte transacties niet. Dus wees gewaarschuwd dat je ten eerste rare gesprekken mag voeren met je klanten en je vervolgens kan fluiten naar je centen.
april 5, 2018
Zeer slecht. Laten je eerst incasseren, daarna komen de vragen en eisen, uitbetalen gebeurt niet. Huurcontract MAG ik niet overhandigen, dreigen nu met 6 maanden vasthouden van geld.
maart 28, 2018
Heel erg duur. Hoge commissie. Betaling zit opeens extra dag tussen. Ik ga ergens anders heen.
maart 6, 2018
Ik gebruik sumup nu bijna een jaar en ben zer teveden , snelle verbinding en weinig storingen . Het grote nadeel vind ik zoals meerdere meningen hier dat de uitbetaling van bedragen BELACHELIJK lang duren . ik heb gekozen voor een dagelijkse uitbetaling maar als je de pech hebt dat er een weekend tussen zit krijg je de transacties van vrijdag en zaterdag pas op woensdag , ik vind dit echt niet kunnen . Daar moeten ze zeker een iets aan gaan doen en ik ben dus niet de enige die idt vind lees ik hierboven , voor de rest zeer tevreden
januari 24, 2018
Verschrikkelijk bedrijf!
Ik miste een totaal bedrag van € 91,35 over 4 maanden.
Krijg je eindelijk contact met ze is alleen de vraag over welke in transactie het gaat.Het gaat over een tataal bedrag.mensen reken thuis zelf je bedragen uit en kijk dan of het klopt wat er gestort is! Ze doen het zonder dat je het merkt.na veel mails en gesprekken waar hun nog steeds niet fout zitten zeggen ze.krijg ik in 1x € 65,00 op mijn rekening te veel gestort?? Waar dit bedrag vandaan komt?? Het compenseert gulukkig wel de € 91.35 . Heb nog niet al mijn geld terug! Maar wij zijn er klaar mee om daar nog verder zaken mee te doen!!
januari 16, 2018
Zondag 14 december heb ik afgerekend middels het betaalsysteem van Sum up. Bij thuiskomst zag op mijn afschrift dat het bedrag 2 x afgeschreven is. Maandag 15 januari gebeld met Sum up. Een bedrag dat 2x is afgeschreven was volgens Sum up niet mogelijk. Fout ligt bij de ABN AMRO. Tevens keek ik verkeerd want het bedrag is niet afgeschreven maar gereserveerd. Volgens Sum up wordt e.e.a. gecorrigeerd op de zelfde dag. Nu dinsdag 16 januari is er niks veranderd. Weer gebeld met Sum up, gaat deze week goed komen nog even geduld…….Ik ben erg benieuwd wanneer het bedrag wordt teruggeboekt op mijn rekening.
december 20, 2017
Een mooi apparaat voor kleine bedragen, wegens lange levertijd een maand lang geen 2,75 te betalen dus pin er nu lustig op los snelle uitbetaling. maar zal na deze maand alleen nog maar kleine bedragen laten pinnen een vast bedrag per pin beurt zal schappelijker zijn!
november 14, 2017
Ik reageer niet als afnemer van Sumup maar als klant van iemand met een betaalsysteem van Sumup (Payleven).
Binnen 1 jaar is het de derde keer dat een transactie bij mij dubbel is afgeschreven.
Als het nu ook dubbel was bijgeschreven bij degene die mij een dienst verleende dan waren we er snel uit geweest.
Alle 3 keren werd uiteindelijk het bedrag wel teruggestort.
Het is alle 3 keer uiteindelijk wel gecorrigeerd. De laatste keer na 11 dagen.
Met duizenden pintransacties nooit eerder zoiets meegemaakt. Dat geeft mij ALS KLANT geen goed gevoel over dit betaalsysteem. Ik zal het dan ook mijden.
september 27, 2017
Vanaf dat Payleven bestaat altijd een tevreden klant geweest
Maar na overname SumUp is het bagger
Uitbetalingen duren ontzettend lang
Service een stuk minder, kaartlezer slechter, app niet zo functioneel als de payleven app
Wordt tijd voor iets anders
september 21, 2017
Verplicht overgestapt van payleven naar sum up
De uitbetalingen duren belachelijk lang. In de app kun je zien dat de transacties nog niet behandeld zijn , maar de klantenservice die zegt dat ze dagelijks overmaken, leggen de schuld bij de banken. In de app is duidelijk te zien dat er niets behandeld is. Betalingen van donderdag ontvang je met geluk op maandag en met pech op woensdag. Voorheen payleven heb ik altijd een heel fijn systeem gevonden met dagelijkse uitbetaling en een keurige klantenservice. Helaas ik ben over sum up (nog) niet enthousiast. Eigenlijk baal ik er enorm van en ben zoekende…..
september 21, 2017
Check voor alternatieven en vergelijken van mogelijkheden onze site.
september 12, 2017
Schrik een beetje van de bovenstaande over het algemeen negatieve beoordelingen. Gelukkig heb ik tot nu toe na 2 weken alleen maar goede ervaringen. ik kon zelfs de klanten service goed bereiken en mijn probleem werd meteen opgelost. ik geef voor alles 4 sterren omdat ik geloof dat een bedrijf dat graag beoordeeld word altijd de ruimte moet krijgen om te blijven presteren. maar ik ben ontzettend tevreden over sumup . het pinnen werkt goed het uitbetalen gaat goed en snel ( het is niet langzamer dan een bank naar bank overschrijving) de klantenservice was goed bereikbaar en handelde snel en de sumup pagina vind ik reuze handig.
september 8, 2017
Ik heb Adyen mobielpinnen gebruikt tot mijn volle tevredenheid. Het was het beste mobielpinnen systeem voor iZettle. Helaas stopte Adyen dit jaar met Shuttle. Ik mocht van Adyen overstappen naar SumUp met lagere tarieven maar ik werd afgewezen! Na ontvangen van het pinapparaat kreeg ik bericht dat mijn branche uitgesloten is voor Sumup! Wat een onzin service van Sumup voor een modern digitaal betaalsysteem in deze tijd! Sumup is het slechte mobielpinnen systeem. Ik gebruikte Adyen shuttle vanaf 2013 zonder problemen. Nu is iZettle beslist het beste voor kleine en grote ondernemers maar Shuttle Adyen was nog beter qua kosten.
september 7, 2017
Na 2 jaar sporadisch gebruik werkt de cardreader ineens niet meer , om "veiligheidsredenen" verschijnt in het display , sumup heeft het ding dus zonder mij te verwittigen geblokkeerd . Ze willen een bewijs van de K van K hebben dat mijn zaak van mij is . Maar als ik dat bewijs lever doen ze er toch niks mee. Het is me ook niet duidelijk waarom ze ineens na 2 jaar gaan denken dat mijn zaak mogelijk niet van mij is. De lulhannes die de mails beantwoordt daar kun je niks mee. Mensen , probeer iets anders . Desnoods een iets duurdere optie .
augustus 30, 2017
Werkt al geen kanten. Geprobeerd om telefonisch contact op te nemen met de firma… noppes, zelfs niet mogelijk. Zal nog een laatste maal proberen en als het niet werkt volgt een klacht bij de autoriteiten.
juli 16, 2017
Payleven is overgenomen door Sumup. Onlangs het aanbod geaccepteerd om een nieuwe cardreader aan te schaffen. Deze werkt totaal niet bij mijn smartphons (5 verschillende!) De klantenservice adviseerde mij om het bij vrienden te proberen en legde de schuld bij mijn telefoon. Alleen de dure nieuwste android smartphones ondersteunen de Sumup cardreader. Terwijl mijn oude Payleven cardreader het altijd deed op al mijn telefoons. Nu verplicht Sumup mij om een nieuwe telefoon te kopen of ik kan het apparaatje terugsturen en ik heb geen service meer. Dit is de omgekeerde wereld. Sumup moet zorgen dat de sofware op elke smartphone werkt!
juli 12, 2017
Voorheen payleven, slechte verbinding maar uitbetaling binnen 24 uur. Nu over op sumup (hoort inmiddels bij elkaar) super verbinding maar uitbetalingen duren wel een week! Naast dus de kosten A 2,75 % ook nog een week rente trekken, niet netjes.
mei 29, 2017
sinds oktober 2016 Sum up in gebruik, contact met Sum up zeer moeilijk, We krijgen totaal geen terug koppeling over de transactiekosten, terwijl we alle maanden recht hebben op een lager tarief, wordt niets mee gedaan. Bellen met Sum up levert niets op, wordt gezegt dat de afdeling maar 1x per maand in het buitenland de facturen maakt maar een credit nota sturen is er niet bij. Zeer slecht
mei 26, 2017
Ik gebruik sinds kort de sumup, had dit gezien vzn collega die ook marktkramer is.super goeie oplossing voor ons .wij staan altijd buiten op vetschillende plaatsen . Het werkt perfect ! Handig in gebruik en dagelijks overzicht van je ontvangen bedragen . Vrij snelle uitbetaling na 2 dagen . Ik ben super tevreden !!
mei 17, 2017
Het is de ideale oplossing voor in mijn zaak en op locatie. Doordat het pinapparaat volledig mobiel is kan ik het overal gebruiken. Het is zelfs mogelijk om hem mee te nemen naar beurzen in het buitenland. Daarnaast een zeer vriendelijke klantenservice met ruime openingstijden.
mei 8, 2017
Sumup net aangeschaft en 2 betalingen gedaan.
Het apparaat heeft prima gewerkt, je hebt wel verplicht een locatie nodig van je telefoon (niet zelf in voerbaar).
Tevens heb je de mogelijkheid om een SMS of mail te sturen naar betaler, heel handig alleen sturen ze ook Sumup reclame mee. Dit vind ik heel triest gezien de enorme transactiekosten. Een keuze om met reclame of zonder te kiezen met verschillende transactie tarieven had ik netter gevonden en dit had ik liever vooraf geweten. Nu ga ik dus op een andere manier de bon bij klant leggen.
Het apparaat heeft tot nog toe prima gewerkt, alleen jammer dat er geen limiet aan de transactie tarief zit. Het is dus prima geschikt voor weinig gebruik en bij lage afrekeningen. Je betaalt dan 2.75 % van het bedrag. Maar bedenk je eens in dat je 100.- afrekent, ik ga dat niet doen met Sumup, het kost me zelf, dan 2.75!! Een max bedrag van bv 60ct of misschien 75.ct had het apparaat veel breder inzetbaar gemaakt.
april 21, 2017
Zojuist voor de 5e keer met een klantenservice medewerker gesproken van SumUp. Helaas miste ik de factuur per mail door een fout, kan gebeuren. Vervolgens heb ik contact opgenomen met sumup en werd mij verteld dat ik het binnen 2 dagen per mail zou ontvangen, na 2 weken nog steeds niks ontvangen!!! Nu is mij verteld dat de desbetreffende afdeling 1 keer per maand de uitdraai van de facturen behandeld. Als mij dat vanaf het begin werd verteld had ik niet 5 keer moeten bellen wachten en 2x een afspraak moeten cancelen door een belofte die gedaan is door een van de medewerkers…
maart 10, 2017
Ik heb een paar problemen met het koppelen van de pin reder
Midere malen contact gelegd met klantenservice
Vertellen me nu dat mijn Samsung tab niet gestikt is voor de sumup reeder ?? Werkte wel goed met het payleven reeder
Nu word ik verplicht en nieuwe tablet te koopen !!
En een oplosingen van de kant van sumup vergeet het maar
dus service is iets wat ze niet kennen .
ik ga dit ook aanmelden bij radar of de consumentenbond want ik ben niet de enige die problemen heeft met Sumup ??
Bij payleven heb ik nooit problemen gehad en als er een probleempje was werd dit heel netjes opgelost .
Sumup moet nog heel veel leren .
februari 26, 2017
Wij van Amellets zijn enthousiast over sum up want: de omzet wordt op weekdagen na 1 dag uitbetaald. Het installeren ging eenvoudig. Geen storingen in het betalingsverkeer gehad.
januari 16, 2016
Werkt perfect! Veel beter dan die ellendige payleven
november 11, 2015
Ik heb de Sumup app en kaartlezer woensdag voor het eerst met een klant gebruikt, werkt prima hoor! Alleen duurde het verwerken van de transactie langer dan ik gehoopt had: de storting duurde langer dan 24 uur en dit is niet de bedoeling. Ze willen bovendien als je ondernemersgegevens weten voordat ze het product installeren, wellicht goed om te weten. Dit is wel wat gedoe, omdat ze bijvoorbeeld ook een kopie van de factuur die ik aan de klant had gegeven willen hebben maar als dit gedoe eenmaal achter de rug is werkt Sumup erg goed.
oktober 19, 2015
Sumup werkt ok voor iemand die weinig transacties heeft in zijn onderneming. Over iedere transactie betaal je namelijk wel 2% extra. Mooie toevoeging zou zijn als de transacties met het apparaat naar verschillende rekeningen kunnen worden gestort. Dit zou het mogelijk maken de kosten van het apparaat met andere ondernemers te delen.
september 15, 2015
Ik heb 2 weken de Sum up reader geprobeerd, maar wat een ellende!
Betalingen lukken zeer moeizaam en alleen op goed geluk, klanten staan lang te wachten omdat de verbinding niet lukt.
Verder is er geen support of ondersteuning, kan je niemand bereiken met vragen of problemen en krijg je geen reactie wanneer je een mail stuurt naar het support centrum.
Ik zou dit systeem dan ook niemand aanraden want het is een grote frustratie!
oktober 27, 2014
Is inmiddels gelukt. Gelukkig. Dus bovenvermelde e-mails dan maar als niet geschreven beschouwen.
oktober 27, 2014
Is deze zaak failliet ?? Krijg e-mails retour en kan niet inloggen ook niet na restten van het wachtwoord.
oktober 27, 2014
Kan tot op heden mijn bankrekening nummer niet invoeren op mijn IPhone. Alleen cijfers invullen geeft aan dat bankrekening niet klopt en IBAN lukt niet omdat het keyboard de letters niet activeert!! Via mail ( Engels!) geen enkele oplossing geboden. Houdt dit in dat geen enkele iPhone houder gebruik kan maken van Sum Up ???
oktober 12, 2014
Geen ervaring
maart 28, 2013
Mijn vader heeft sinds kort het Sum up systeem in gebruik voor ons kleine bakkerszaakje. Erg tevreden, klanten vinden het ook erg ‘indrukwekkend’ en zijn blij dat ze nu bij ons ook kunnen pinnen. De percentages die af worden gedragen zijn wel erg hoog.. Als je bedenkt wat we soms per dag afdragen. Helaas is dat bij ieder mobiel betaalsysteem het geval. Ook wordt de iPad snel vies, maar ach, goed schoonmaken eind van de dag:)
Sum up is een mobiel betaalsysteem voor ondernemers die op zoek zijn naar een laagdrempelig en flexibel betaalsysteem. Lees hierboven meer informatie over Sum up.
Onze bezoekers hebben deze pagina gevonden via deze zoekwoorden:
.
Mark
december 16, 2019
Waardeloos, alles rond en werkt en na twee weken wordt je eruit gegooid omdat je niet aan de voorwaarden zou voldoen, terwijl we daar prima aan voldoen. Alle klanten geinformeerd en nu moeten we alles weer terug draaien. Sumup reageert met helaas pindakaas. Niet aan beginnen.